Dag 8 - Disneyland - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Dag 8 - Disneyland - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Disneyland

Door: JJ & Marieke

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

17 Januari 2011 | Japan, Tokio

Vandaag stond Disneyland op het programma, maar al sinds we dat hoorden twijfelden we of we mee zouden gaan. Disneyland is natuurlijk helemaal fantastisch, maar het bleek een kopie te zijn van de versie in Parijs en er was nog zoveel te zien in Tokyo dat we besloten niet mee te gaan.

Uiteindelijk had Marieke nog steeds hoofdpijn en vermoeidheid net als de avond ervoor, dus deden we s morgens rustig aan. Na Wie is de Mol gekeken te hebben (soms een beetje schokkerig, maar dat mocht de pret niet drukken ;)), de e-mail bijgewerkt en nog even geslapen te hebben gingen we om 12 uur op weg naar Kamakura. Een kustplaatsje, waar weer een aantal tempels te vinden waren. Na het uitzoeken van de trein waren we er uiteindelijk om half 2. Onderweg hadden we besloten fietsen te huren en dat bleek een goed plan. We hebben eerst een stuk langs het strand gefietst en met het zonnetje waaiden we dus lekker uit en toen bogen we weer af richting land om bezienswaardigheden te bezoeken. Uiteindelijk hebben we in de 3 uur dat we de fietsen hadden niet alles kunnen bekijken, maar we hebben een erg leuke dag gehad. Eerst zijn we bij een tempel geweest, waar alles nog van hout was. Dit was weer een heel ander geschikt dan de versierde, gelakte tempels die we in Tokyo en Nikko hadden bezocht. Bovendien is Kamakura echt een havendorp en zeker in het gedeelte waar deze tempel stond was het één en al rust. Via binnenweggetjes waar amper een auto overheen kon fietsten we verder naar een grotere tempel. Hierin stond een enorme gouden Boedha die erg indrukwekkend was. We hebben hem illegaal vastgelegd op de foto dus later mogen jullie hem ook bewonderen ;). Bij deze tempel zaten ook erg mooie tuinen en de foto’s lieten ons zien dat tijdens de lente het er helemaal mooi uit moet zien. Ook was er een gang door een grot (op bukhoogte) waarin allemaal beeldjes stonden en beelden uit de muren waren uitgehakt, heel mysterieus. Tot slot konden we weer een x aantal trappen omhoog om over Kamakura te kunnen kijken, wat ook prima beviel.

Vanuit hier gingen we naar de belangrijkste bezienswaardigheid de grootste Boedha. Het beeld is 13,5 meter hoog en staat buiten. Met de ondergaande zon schijnend op zijn hoofd hebben we weer prachtige plaatjes kunnen schieten.

Vanuit Boedha vervolgden we onze weg naar een “must see” tempel (volgens ons plattegrondje). De tempel was moeilijk te vinden, want het was alleen bereikbaar door een tunnel door een rotsmuur waar we eerst langs waren gekomen. Aangekomen bij de tempel snapte we niet wat er zo speciaal aan was, maar het had wel iets bijzonders dat het zo afgelegen lag en zo moeilijk bereikbaar was. Het meeste indruk hebben echter de “naar voer happende” enorme vissen gemaakt.

Vanuit hier was het tijd om onze fietsen in te leveren en daarna besloten we nog één grote bezienswaardigheid te voet te gaan bezoeken, wederom een tempel.

In het midden van een drukke straat lag een mooi breed loop pad omringd met bomen en lampionnen die uitkwam bij wederom een mooie tempel. Met de ondergaande zon op de achtergrond sloten we hier onze dag Kamakura af. Vooral Joris-Jan kwam tot de conclusie dat dit Disneyland skippen meer dan waard was. En dit typend kan ik (Marieke) dat wel beamen ;)

Terug met de trein ging een stuk makkelijker en we ontdekte onderweg dat we helemaal niet hoefden over te stappen, als we bleven zitten kwamen we op loopafstand van het hotel uit. Dit deden we dan ook en op de terugweg doken we een restaurantje in. Hier weer typisch Japans gegeten (in tegenstelling tot de groep die in de McDonalds zat), maar niet al te uitgebreid, want we wilden graag op tijd terug in het hotel zijn. Joris-Jan slaap inmiddels (9 uur) en ik ga het ook proberen, want morgen moet we om half 8 verzamelen om naar ING te gaan. Uiteindelijk hebben we niets van Tokyo zelf gezien vandaag, maar we zijn toch blij dat we cultuur-verantwoord bezig zijn geweest!

• 17 Januari 2011 - 13:08

Manon:

Nog steeds leuk om te lezen allemaal! xx