Dag 19 - Tempeltour Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Dag 19 - Tempeltour Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Dag 19 - Tempeltour Kyoto

Door: JJ & Marieke

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

31 Januari 2011 | Japan, Kyoto

Vandaag besloten we een tocht te maken langs vele tempels in het Noord-Westen van Kyoto, omdat dit nog een aardig stukje wandelen was besloten we de eerste tempel op te zoeken met hulp van de metro. Op weg naar de eerste tempel, begon het te regenen en zo bleek het een lange dag te worden. De eerste tempel die we aandeden was Daitoku-ji, de tempel omvatte een groot gebied met maar liefst 23 subtempels. Hier liepen we door de tuinen en doordat het enorm rustig was, hebben we hier erg van genoten. Het leek echt een klein dorpje met tempels midden in de stad. Uiteindelijk gingen we één subtempel in, waar we nog een blik konden werpen op een tuin en de mooie schilderingen op de wanden.

Vanuit Daitoku-ji was het hoogtijd om ontbijt te zoeken, dit werd uiteindelijk een Amerikaanse diner, genaamd Volks. Marieke bestelde alleen maar bijgerechten, want die had niet zo’n trek in een vette burger als ontbijt. Na de tussenstop liepen we verder naar Kinkaku-ji. Dit is ook wel bekend onder de naam ‘Het gouden paviljoen’. In een mooi aangelegde tuin, staat namelijk een tempel (in het water) die bedekt is met bladgoud bedekt. Het was droog op dat moment en de zon brak zelfs een beetje door, dus dat was een mooi gezicht. Ook de tuin eromheen was wel weer erg mooi.

Na Kikaku-ji was Ryoan-in aan de buurt. Deze tempel is bekend om zijn stenen tuin. Helaas kon de steen met grind en 5 rotsblokken die erin lagen ons niet echt pakken. Dit zou heel bijzonder geweest moeten zijn, want je kon er van alles in zien. Helaas ontbrak de fantasie bij ons hiervoor. De tuin eromheen, voornamelijk bestaand uit en enorme vijver vonden we interessanter. Hier was het ook een stuk rustiger, wat erg prettig was.

Na Ryoan-in stonden eigenlijk nog twee tempels op het programma, maar gezien de tijd moesten we kiezen, uiteindelijk kozen we ervoor om naar huis te gaan. De regen, kou en tempels waren we een beetje zat. Onderweg stopte we bij een supermarkt en sloegen we noodles in. Daarna snel in de metro om door te warmen. As avondeten aten we de noodles en daarna was het tijd voor een nieuwe aflevering van Wie is de Mol. De gene die eruit vloog verdachten wij in ieder geval niet en het is moeilijk om een idee te hebben wie de mol kan zijn. Karin is bijvoorbeeld wel heel verdacht, maar wij vragen ons af of dan wel alles uitgezonden zou worden zoals nu gebeurt... In ieder geval hopen we niet dat het Soundos is, want die zijn we al helemaal zat ;)