Dag 11 - Vismarkt + Tokyo Stock Exchange +Abassade - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Dag 11 - Vismarkt + Tokyo Stock Exchange +Abassade - Reisverslag uit Tokio, Japan van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Vismarkt + Tokyo Stock Exchange +Abassade

Door: JJ & Marieke

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

20 Januari 2011 | Japan, Tokio

De laatste dag stond ‘s morgens vroeg de vismarkt in de planning. Het was namelijk al om 8 uur verzamelen, voor een (klein) groepje was dit geen probleem want er was besloten Ajax-Feyenoord live te kijken (half 5 lokale tijd in de ochtend). Joris-Jan en ik vonden half 5 toch nog net even te vroeg en kwamen om 6 uur, om zo het laatste halfuurtje mee te pikken. Voor Marieke betekende dat vooral chatten met haar moeder terwijl Joris-Jan slaapdronken de wedstrijd volgde. Hylke, Jordi, Pieter en Jacob waren wel vanaf het eerste fluitsignaal van de partij. Na de wedstrijd werd er ontbeten en omgekleed en toen moesten we alweer klaar staan. Na een goede omweg (45 minuten lopen ipv 15 min), kwamen we op tijd aan op de vismarkt. Deze was echt gigantisch en was wel een beetje wat je er van kon verwachten. Alle mogelijke soorten, maten en kleuren vis. Levend of dood (of werden gedood op dat moment). Vooral de octopussen, krabben en allergrootste vissen maakten indruk.

Echter na 2 van de circa 20 paden gelopen te hebben, kwamen we tot de conclusie dat het allemaal ongeveer hetzelfde was en dus gingen we weer terug naar het hotel. De meeste liggen nu dan ook lekker te slapen (waaronder Joris-Jan) en Marieke gaat zo beginnen met de tassen pakken voor de verdere reis.

Vanmiddag gaan we eerste naar de Tokyo Stock Exchange en vervolgens een presentatie, discussie en borrel met de Nederlandse ambassade. In principe gaan wij tot slot vanavond niet mee, omdat we even goed willen slapen voor de verdere reis!

Het vervolg ziet er zo uit:
Dag Datum Plaats
Woensdag 2-2-2011 Dubai
Donderdag 3-2-2011 Thuis

Feiten
* De lucht is hier enorm droog, dus labello is een uitkomst
* Er is wel een zekere mate over regulatie. Gisteravond kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk heel gek is dat de werkenloosheid zo hoog is, want overal staan nutteloze mannetjes die je nog een keer extra wijzen welke kant je op moet.
* Wij zijn de betere eters hier (ja Marieke ook echt!) al dat vis dat bevalt wel; dus met een paar anderen eten wij veruit het meeste en klagen niet of we elke keer bij McDonalds kunnen eten. Overigens hebben we ook ontdekt, dat flink wat mensen hun eten hier prakken en dat sommige hun spaghetti snijden met lepel als er geen mes in de buurt is (wat er ook aardig boers uitzag ;)). Bij het ontbijt blijft Marieke wel op bekend terrein met iedere ochtend twee grote toast ham, twee toast banaan en één toast choclade cornflakes wat ook voor hagelslag door kan. Joris-Jan eet vooral veel vette troep zoals worstjes en geklutste ei op brood. De komende twee weken kan dat waarschijnlijk niet meer en wordt het weer Japans ontbijten.
* We hebben bij geen enkel bedrijf gadgets gekregen, zelfs geen pen en papier (toch opvallend). Wel krijgen we soms water (ook zeker niet altijd) en gister kregen we Japanse thee, wat overigens wel ok is.
* Je mag niet roken op straat, maar wel in bijna alle café en restaurants en meneer de Vos houdt zich hier sowieso niet aan. Onze kleding stinkt dus ook regelmatig naar rook (inclusief onze pakken), maar gelukkig werkt stomen uitstekend (badkamer deur dicht, warme kraan aan en stomen maar :D).

• 20 Januari 2011 - 12:18

Manon:

Heb je JJ nog geen vette-troep-quotum opgelegd? (Jij geen chips, hij geen worstjes op brood ;))

• 21 Januari 2011 - 19:38

Bas B.:

Hey Marieke & JJ,

Veel plezier tijdens het vervolg van jullie trip! Geniet goed van Azië, dat heb ik ook gedaan tot twee weken geleden! Nogmaals, jammer dat jullie niet mee gaan op wintersport, maar groot gelijk na zo'n avontuur in Japan!