Koninginnenacht en -dag! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Koninginnenacht en -dag! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Koninginnenacht en -dag!

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

30 April 2010 | Ierland, Dublin

Ik moet Koninginnenacht missen! Niet dat ik er ooit “heen” geweest ben, maar dit jaar heb ik niet eens de mogelijkheid ;) Gelukkig wordt er morgen gestapt met collega’s, dus toch een Koninginnedag-op-afstand! Speciaal voor de gelegenheid heb ik vandaan mijn goude ballerina’s aan of misschien omdat de enige schoenen waren die leuk stonden onder deze rok of misschien allebei.

Qua scriptie is het een beetje een deprimerende week, ik heb te weinig informatie om goed aan de gang te gaan dus kon niet goed aan de slag, maar mezelf evengoed bezig gehouden en doordat ik de afgelopen weken hard gewerkt had, vond ik dat ik het wel even rustig aan mocht doen. Gister was mijn werk echt op dus ben ik om half 4 naar huis gegaan, wat heel handig was want ik moest nog langs de bank (en met openingstijden van ma-vr van 10 tot 4 is dat niet gemakkelijk). Eindelijk kon ik mijn energie en gas regelen, want ik heb een Ierse bankrekening geopend. Ik vermoed dat ik mijn TV morgen afgesloten wordt, want die heb ik niet geregeld. Het enige wat ik kijk is Champions League voetbal, dus had geen zin om daar een abonnement vooraf te sluiten. Het WK kijk ik wel in de pubs :)

Een nieuw item in de categorie kleding. Iedere ochtend verbaas ik me weer over de schooluniformen en scholen in het algemeen. Als ik naar mijn werk loop kom ik vier scholen tegen, ze zitten allemaal in woonhuizen dus bevatten niet erg veel klaslokalen. Ik ben er nog niet achter of dit allemaal privé scholen zijn of dat de scholen hier gewoon klein zijn :) Overigens heeft minimaal één van de scholen ook een crèche erbij dus blijft er nog minder ruimte over. Enige overeenkomst is dat alle kinderen een prachtig uniform dragen. Rok voor de meisjes, stropdas voor de jongens (ook van circa 4 jaar(!)) en ook de schoenen(!) en jas is identiek. Overigens kan ik niet zeggen dat ik gecharmeerd ben van de pakjes, maar dat is waarschijnlijk ook de bedoeling (als we er allemaal saai uitzien kunnen we ons goed op de lesstof concentreren..).

Ik heb me opgegeven voor de studiereis naar Tokyo. Allereerst een toelichting voor de niet-Kraketters: iedere twee jaar gaan we met onze studievereniging naar een buitenlandse bestemming om te kijken hoe de econometrie in dat land wordt toegepast. Met bedrijfsbezoeken, bezoeken aan universiteiten en de toeristische hoogtepunten vermaken we ons dan een week of 2 a 3. In 2009 ben ik hierdoor in New York verzeild geraakt en me daar prima vermaakt :). In 2011 (januari) staat Tokyo dus op het programma. Nou betekent opgeven niet dat je geselecteerd wordt, dus dat is nog wel spannend. Bovendien ga ik alleen als Joris-Jan ook gaat dus dat is dubbel spannend ;)

Update [De ochtend van Koninginnedag]: Gelukkig heb ik vannacht meerdere smsjes ontvangen, zodat ik vannacht toch een beetje kon meegenieten en het gevoel van slapeloosheid kon ervaren. Verder lees ik op Nu.nl dat er slecht weer wordt voorspelt, dat is balen voor jullie!

  • 30 April 2010 - 09:39

    Joris-Jan En Marieke:

    P.S. Behalve de update had ik de rest gister al getypt, we gaan dus vanavond uit!

  • 30 April 2010 - 12:59

    Bezorgde Vader:

    Wat ben je(misschien) ook wereldreiziger hé.
    Veel plezier vanmiddag en ga nou meteen maar aan de Heineken want anders ben je morgen weer brak, en wie weet ben je dan zomaar tante en dan moet je toch wel helder kunnen reageren.

  • 30 April 2010 - 13:08

    Joris-Jan En Marieke:

    Lieve bezorgde vader,
    Ik zal een watertje bestellen vanavond! ;)
    YYZZ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 55771

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: