Aftellen is begonnen… - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Aftellen is begonnen… - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Aftellen is begonnen…

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

20 Juni 2010 | Ierland, Dublin

En weer een week voorbij… Dinsdag en woensdag hebben we weinig bijzonders gedaan, wel heb ik die twee dagen in het park geluncht. Zoals het een echte Ier betaamd, broodje halen bij een sandwichbar (of zoals in mijn geval: broodje mee van thuis), op naar het park en daar in het gras relaxed pauze houden, wat een leven!

Donderdagavond zou ik eigenlijk gaan rugbyen, omdat JJ dat verkozen boven het paardenracen, maar.. we konden paardenracen niet meer cancellen dus toch maar met collega’s naar de paardenrace, hartstikke grappig! Eerst met biertje en BBQ in de zon avondeten en toen begon het gokken. Je kon kiezen voor verschillende inzetten. Wij speelde voornamelijk “winner bet” (kies een winnaar) ofwel “place bet” (kies een paard waarvan je verwacht dat hij op plaats 1,2 of 3 eindigt). Zoals met een aandelenbeurs veranderde bets continu en de uitbetalingen tussen winner en place bet konden erg verschillen, maar we hebben ook paar keer gezien dat de uitbetaling van de winner bet lager lag die van de place bet (voor de niet-kansrekenaars onder ons: dat is totaal onlogisch, je krijgt dus minder uitbetaald als je alleen gokt dat hij wint, dan dat je ook voor zekerheid gaat en zegt dat hij 1,2 en 3e wordt; voor de kansrekenaars: winners bet is een strikte deelverzameling van place bet ;)). Vervelende alleen bij het gokken is dat de uitbetalingen tot de laatste seconde wijzigen en heel anders kunnen zijn dan op het moment dat je de inzet plaatste. Voorbeeld: Wij wilde op paard 5 gokken tijdens de laatste race, maar zijn uitbetaling was 1,20 (dus voor iedere euro die je inlegde kreeg 1,20 terug als hij bij de eerste 3 eindigde). Dat vonden wel een erg lage uitbetaling dus besloten we op paard 11 te gokken die uitbetaling 2,50 had. Uiteindelijk werd paard 5 eerste en paard 11 tweede. Maar de uitbetalingen waren totaal veranderd: 1,50 voor paard 5 en 1,30 voor paard 11, beetje balen! Eind van de avond kwamen we tot de conclusie dat Black Jack ons meer lag en vooral wat meer geluk mee hadden. Maar ach.. het was weer een leuke avond!

Vrijdag in de pauze Duitsland gekeken, wat natuurlijk wel even genieten was (al was iedereen in principe voor Duitsland, omdat ze zo goed en mooi gespeeld hadden tegen Australië…). Vrijdagavond stond een barbecue bij Sandy op het programma. Met ongeveer dezelfde groep als waar ik meestal optrek stonden we lekker in de tuin, van een erg mooi appartement op de begane vloer te praten en eten. Joris-Jan had de avond van zijn leven want Sandy en zijn huisgenoten hadden qua elektronica genoeg om je mee te vermaken (enorme TV, 2 Wii’s, Playstation 3, Hard disc recorder, aangesloten harde schijf (ja JJ noemt het hier op, mij was het allemaal niet opgevallen ;) en een enorme collectie DVD (dat was me dan wel weer opgevallen!!)). Na het eten nog even PES’en en FIFA’en (voetballen op de playstation) dus ook daar kon JJ zich uitleven ;). Overigens vermaakte ik me ook prima, mocht iemand daar aan twijfelen…

Gister stond natuurlijk Nederland op het programma! De vorige keer moesten we thuis kijken, omdat ik aan het werk was nu hadden we alle tijd om naar de kroeg te gaan. Naja.. niet alle tijd.. we hadden lekker uitgeslapen dus het kwam er op neer dat we uit bed kwamen, snel gingen omkleden en richting de kroeg gingen (is hier immers een uurtje vroeger), onderweg even een vers belegd broodje bij de Spar gehaald zodat het bier niet helemaal rechtstreeks omhoog zou stijgen en toen waren we er klaar voor!

Wieneke (mijn Nederlandse collega) had mij getipt om de wedstrijd in Sinnots te kijken. Wat een grandioze tip! Met 150 tot 200 in oranje gehulde mensen (waar het zeer overgrote deel ook echt Nederlands was), was het een mooi feestje in de pub. De stemming was een beetje lauw, maar de wedstrijd was er ook niet naar om helemaal uit je dak te gaan. Sandy kwam ook nog langs (in het oranje!) dus dat was ook wel erg gezellig. Kortom: De volgende keer sta ik daar weer :D

Gister en vandaag was het top weer en in ieder geval vrijdag en gister was het wereld kampioenschap straatartiesten, helaas hebben we daar nog niet gekeken (JJ is tussen alle bedrijven door vooral hard aan het leren dus we hebben niet heel veel relax tijd…), maar als het vandaag nog is, lopen we er nog even heen.

Het aftellen is nu wel begonnen, vooral omdat Joris-Jan woensdag alweer weggaat. Probeer er vooral niet aan te denken, want dan heb ik het er al moeilijk mee voordat het zover is… Volgende week woensdag komen Eline, Jeroen en Esther dus dat is het volgende om naar uit te kijken en als zij dan vervolgens de maandag erop weg zijn dan is het nog een paar dagen opruimen/ afsluiten en dan ga ik zelf ook… Ik besefte dat ik mijn leven hier wel ga missen, ik beleef iedere week weer wat nieuws en heb echt super leuke mensen ontmoet. Vooral nu Joris-Jan er is merk ik dat ook de echte econometrie-jongens (type Tim van Wezep, maar dan vriendelijk) ook tegen me durven te gaan praten en er voor me zijn. Voorbeeldje: Sandy is zo’n typische actuaris met wie eigenlijk nagenoeg geen contact had en hij stond dus zaterdag in ineens in de kroeg, maar bovenal we hadden het vrijdag over Bones (tv-serie) en toen kwamen we er achter dat Nederland een seizoen achterloop en dus brandde hij de serie even voor me (zonder dat ik erom vroeg) en kreeg ik die mee naar huis, want dat kon vanzelf niet! Echt heel aardig… Joris-Jan en ik kwamen tot de conclusie dat die Ieren inderdaad echt heel vriendelijk zijn en doordat ze geregeld iets organiseren is het leuk om hier te zijn :). Maar… van de andere kant heb ik er zin in om naar huis te gaan, iedereen weer te zien en de eerste weken van de zomer te gebruiken om Oldengaarde op te knappen en vervolgens lekker op vakantie te gaan. Doordat het alweer 9 juli is voordat ik terug ben en 2 maanden later colleges al weer begonnen zijn, zou ik hier niet veel langer willen blijven, omdat ik anders zo weinig zomer overhoud en na weer een lang jaar kan ik zomer altijd goed gebruiken :) Het lijkt dus alsof ik bijna ga, maar opzich is het nog 3 weken genieten :D

  • 20 Juni 2010 - 12:45

    Margriet:

    Wel fijn voor je dat je zo je draai hebt gevonden in Dublin, maar ook wel lekker dat je weer bijna thuis bent.

    xx

  • 02 Juni 2012 - 13:37

    Googler:

    Hallo,

    Misschien ben je nog niet op de hoogte van hoe het internet werkt, maar alles wat je plaatst is voor iedereen zichtbaar. Vandaar dat ik hier beland ben.

    Ik was benieuwd hoe het ging met Tim, want hij is een oud-klasgenoot. Na een zoekactie op zijn naam kreeg ik één resultaat: deze shit. In mijn herinnering is Tim inderdaad een beetje moeilijk, maar dit soort opmerkingen zijn heel onaangenaam om te lezen. Ik heb een aantal berichtjes van je gezien, dus ik ben op de hoogte van je bekrompenheid, maar je hoeft er echt niet zo mee te koop te lopen.

    Groetjes en toch het allerbeste,
    Anonieme laffe Googleler


  • 03 Juni 2012 - 08:47

    Marieke:

    Als je een serieuse reactie wilt dan is het handig om een adres oid achter te laten. Dan kan ik je vertellen hoe het met Tim is en waar deze opmerking vandaan komt (het lijkt me niet goed dat ook op internet te zetten)

  • 03 Juni 2012 - 15:04

    Googler:

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waar het vandaan komt. Mijn e-mailadres is dPUNTqPUNTleeuwATgmailPUNTcom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 55773

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: