WK is begonnen! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu WK is begonnen! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

WK is begonnen!

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

11 Juni 2010 | Ierland, Dublin

Het WK is eindelijk begonnen, echt spannend wordt het natuurlijk maandag pas, maar verder staat hier ook de hele dag de TV op voetbal dus dat is wel genieten :)

Om maar weer een verslag te geven van de hele week… Allereerst vrijdag! De borrel was erg gezellig, het was prachtig weer dus op het dakterras stonden we lekker in het avondzonnetje. Toen deze weg was en het toch echt fris begon te worden, vertrokken we naar binnen. Uiteindelijk hebben we om half 1 de pub verlaten, zonder avondeten… Ik was hier al op voorbereid en had om kwart voor 5 mijn lunch gegeten (die middag hadden we buiten de deur geluncht), maar op JJ’s lege maag kwam het bier lekker aan. Samen vonden we zwalkend de weg naar huis en om vervolgens zaterdagochtend met een enorme kater op tijd op te staan, want laatste dagje met JJ’s ouders stond op het programma! Die zaterdag gingen we naar de havens, omdat er een festival was. Er stonden allemaal marktkraampjes en etenstentjes langs de kade en er lagen een aantal boten die je mocht bekijken. Zelf ben ik er niet op geweest, maar JJ en zijn ouders hebben één van de boten uitgebreid bewonderd. Ook speelde er een live bandje en met een broodje worst en een biertje (ideaal tegen de kater om 1 uur ’s middags) stonden we te genieten in de Duitse hoek. Teruglopend kwamen we in de Nederlandse hoek terecht. Met poffertjes, kaas en natuurlijk stroopwafels! Gauw even nog wat ingeslagen, was erg grappig om zomaar Nederlanders daar te ontmoeten.

Vervolgens gingen JJ’s ouders de National Galery bezoeken terwijl een rondje op de Hop-on-hop-off deden, zodat we makkelijk Phoenix park konden bewonderen (de kaartjes waren nog geldig dus gratis rondritje is altijd leuk). Helaas… zoals altijd op de Hop-on-hop-off vielen we in slaap voordat we bij Phoenix park waren en werden we wakker nabij het eindpunt. Dit was niet helemaal onze schuld, de enorme inspiratieloze, saaie verteller die in een zin rustig een pauze inlaste van 10 minuten hielp niet echt bij onze gemoedstoestand… In dubio of we nog een rondje met de bus gingen, kregen we uiteindelijk te horen dat de bus Phoenix park helemaal niet had aangedaan, in verband met een festival (ah! We hadden dus niet zo lang geslapen… Gelukkig maar). En dus stapte we uit, waar we begonnen waren en wachtte daar op JJ’s ouders. Nog even een rondje door de stad en toen richting een restaurant. Leuk, semi-luxe, maar toch betaalbaar, restaurantje, met normaal eten dus ik heb me prima vermaakt :) En de rest ook volgens mij…

Zaterdagavond nog even Canasta, maar eigenlijk was iedereen te moe om het laat te maken, dus na één potje alweer gestopt (de winnaars doet er niet toe voor dit verslag… ;))

Zondag brachten we JJ’s ouders (veel te vroeg!) naar de bushalte en toen we terug waren in huis, kwamen we tot de conclusie dat het nog erg vroeg was en we nog een hele lange dag voor ons hadden! En dus besloten we er maar weer in te duiken… Vervolgens kwamen we er om 3 uur weer uit en was de dag opeens erg kort ;). Boeken lezen, film kijken… Heerlijke nix-dag!
Maandag gingen we shoppen, we hebben gekeken voor een zomerjas voor JJ, maar dat wilde niet helemaal lukken dus toen hebben we maar een aantal dingen voor mij gehaald in de Penneys. Thuisgekomen realiseerde ik me dat het al niet ging passen in mijn (twee) koffers en ik nu nog meer achter moest laten door mijn nieuwe aankopen. Maar ach… het was ook zo leuk en zo goedkoop ;) en deze keer niet zo druk!

Verder hebben we deze week niet iets heel bijzonders gedaan, tot gister. Donderdag was namelijk weer rugby avond, maar ik zat helaas niet in het team (er zijn 10 meisjes die willen spelen en maar 5 plekken, dus tja..). Wel gekeken en daar gezien dat ze wonnen met 26-1, dus was leuk, maar niet echt spannend ;). Na afloop naar de pub en daar begon om half 11 een Table Quiz (lees: Pub Quiz (lees: Kennisquiz in een pub aan een tafel)). Wij zaten met Niall, Kevin en Alex in een team en het ging eigenlijk best goed (vooral omdat Niall ongeveer alles wist en wij heeeel soms iets konden bijdragen). Grappig feitje: Toen de vraag over de eerste minister-president van Ierland kwam, dacht ik te weten wie dat was, maar ze zeiden dat ik ongelijk had en schreven wat anders op (en tja zij zouden toch meer over de Ierse geschiedenis moeten weten dan ik… dus ik geloofde het zo!). Je raadt het al: Aan het eind bleek ik het achteraf dus wel goed te hebben :P

Vandaag werk ik thuis, omdat ik de feedback van mijn scirptiebegeleider op mijn theoretische deel aan het verwerken ben en dat liever in stilte doe dan na een printer. Bovendien kan ik niet aan het praktische gedeelte werken, omdat ik op iets uit Nederland wacht voordat ik verder kan.

Morgenavond komen een aantal hier Engeland kijken (is namelijk niet echt leuk omdat met Engeland aanhangers in de pub te kijken, omdat hier iedereen anti-Engeland is ;)). Zondag gaan we waarschijnlijk een Gaelic wedstrijd kijken, dus weer genoeg op de planning! Verder heb ik besloten ook dit weekend aan mijn scriptie te werken (niet urenlang, maar gewoon soms..). Moet namelijk echt even tempo gaan maken, voordat je het weet is het 9 juli en heb niet zo’n zin om nog veel in Nederland te moeten doen!

En dat was het wel weer met mijn verslag, nog even een oordeel over alle films die we hebben gekeken de afgelopen dagen (hebben tijdens het shoppen ook in een fimwinkel wat DVD’s meegenomen, duurde een eeuwigheid voordat we er een paar hadden gevonden die én Nederlandse ondertiteling hadden én leuk waren, maar het was gelukt!)
Komt een vrouw bij de dokter – Ok, maar haalt het lang niet bij het boek (vooral de sfeer uit het boek is heel slecht overgebracht, als je de deleted scenes kijkt wordt dat iets rechtgezet, maar ok..). Ook een aantal grapjes komen wel voor, maar worden niet uitgelegd of sloegen op een ander deel, wat helemaal niet in de film zat dus bleef het uitleggen aan JJ :P. Ik vond vooral Carice niet echt bijster goed, Barry daarentegen…

The Kite Runner – Goed, haalt het misschien wel bij het boek (maar denk dat dat vooral komt omdat ik het boek lang geleden had gelezen, terwijl bij Komt een vrouw bij de dokter ik het boek net 10 minuten uit had). Was goed gespeeld en JJ vond de Afghaanse cultuur (wat me ook in het boek erg aanspraak) wel erg indrukwekkend.

Definitely | Maybe – Leuke romantische komedie, met een onverwachts einde. JJ vond het uiteraard weer niets (buiten dat het een romantische komedie was, vond hij dat het verhaal ontbrak, al vond ie t ook wel grappig..).

The curious case of Benjamin Button – Lang! (we zetten hem om half 9 aan en om kwart over 11 waren we eindelijk klaar, met korte pauze maar toch..). Wel heel grappig, beetje langdradig, maar wel een aanrader. Viel nog even in slaap, bij het enige actie moment in de film(?).

  • 11 Juni 2010 - 20:04

    Bas B.:

    Hey Marieke,

    Je pagina helemaal in ORANJE gehuld! Mooi! Ik vrees dat de oranjegekte ook in Nederland heeft toegeslagen: vorige week zaterdag hadden we een stuk of 50 tv's in de zaak afgestemd op Nederland-Hongarije. Wat waren onze klanten enthousiast. Zeker toen we ze 3D-brillen gaven! Kopen??? ;-)

    Veel plezier met het WK en met JJ!

    Groeten vanuit Nederland,
    Sebastian

  • 12 Juni 2010 - 09:57

    Manon:

    Toch geslaagd bij de Penney's: Dat doet mij natuurlijk goed ;)! Veel plezier met het WK! Ik probeer er hier ook nog wat van mee te pakken! xxx en groetjes aan JJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 55756

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: