Rugby! En de winner is... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Rugby! En de winner is... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Rugby! En de winner is...

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

04 Juni 2010 | Ierland, Dublin

En de eerste wedstrijd zit erop! Maar voor de uitslag moeten jullie eerst de rest van mijn verslag lezen ;)

Maandag is Joris-Jan gearriveerd, heerlijk dat hij eindelijk weer hier is. Buiten het feit dat ik het leuk vind dat hij er is, is het zo fijn om weer thuis te komen en te weten dat er iemand is en voor jezelf koken heb ik ook altijd zeer deprimerend gevonden, dus ben helemaal gelukkig! Dinsdag en woensdag was helemaal absurd, want toen bracht hij me naar mijn werk en haalde me om 17.00 weer op, te lief!

Dinsdagavond hebben we een film gekeken. En er kwam maar weer eens aan het licht dat mijn “ik lees geen achterkanten van boeken en films” niet altijd positief uitpakt. In plaats van een film (genaam Arnhem ’44), waren we naar een BBC documentaire op DVD aan het kijken. Opzich wel interessant, maar niet wat we verwacht hadden!

Woensdagavond hebben we eerst de film Valentines Day gekeken (had ik eigenlijk voor mezelf gedownload, maar JJ heeft zich er doorheen gesleept ;)) en daarna kwamen zijn ouders aan. Even bijgepraat en toen redelijk op tijd naar bed (want ja het blijft een uurtje later in Nederland..).

Donderdag hebben zij lopend Dublin verkend het weer is de hele week alweer prachtig (na een minder weekend) dus ze hebben zich prima vermaakt in Grafton Street (M&S!), O’Connol Street en uiteindelijk in Trinity College. En ondertussen was ik aan het bikkelen op mijn scriptie… ;).

’s Avonds stond er dus een rugby wedstrijd op het programma, mijn eerste dus hartstikke spannend :). Joris-Jans ouders bleven thuis, omdat het nog een flink stukje lopen was en gezien de kilometers die ze overdag al hadden afgelegd was dat niet ideaal. We hoefden alleen maar rechtdoor langs het water te lopen, dus zeer eenvoudig, helaas liepen we 3x verkeerd, maar uiteindelijk waren we er ruim op tijd (omdat zoals gebruikelijk de anderen er nog later waren ;)). Daar aangekomen schrokken we een beetje van de omvang van het geld, ongeveer twee keer zo breed dan wij hadden geoefend en ook zeker 33% langer. Maar in plaats van 2 keer driekwartier/uur zonder wisselen, speelde we nu 2x keer 20 minuten en hadden we dubbel zoveel meisjes als posities voor meisjes, dus je kon lekker doorwisselen (wat ook best hard nodig is). Uiteindelijk was het veld een half voetbalveld, maar omdat je met rugby continu in een lijn naar voren en achteren loopt heb je weinig tijd om op adem te komen. We speelden redelijk goed, ondanks dat de tegenstander bloedfanatiek was en wonnen dan ook met ongeveer twaalf voor en zeven tegen (uiteraard uitgeschreven, voor de Elines die de laatste alinea scannen opzoek naar de uitslag ;)). Ik heb niet gescoord, maar wel een aantal spelers getaged. Bovendien mocht ik steeds aftrappen (mits ik erin stond uiteraard), wat wel aardig ging en vooral de laatste was een succes (op borsthoogte vol tegen de tegenstander aan, wat een meisje betrof dus die dook weg). Hierdoor wonnen we steeds aardig wat meters en dus kon ik ook mijn steentje bijdragen. Iedereen was overigens wel met complimentjes aan het strooien, dat ik het aardig deed, zeker omdat het mijn eerste wedstrijd was bla bla dus dat was wel lief :). Na de wedstrijd terug richting mijn huis en aan de overkant van de straat (de stamkroeg van het rugby team) nog een drankje gedaan voordat we echt naar huis gingen. Al met al, was het erg leuk. Joris-Jan vond het ook erg leuk om te kijken en vooral omdat hij vooraf met inspelen ook meedeed en de twist zo onder de knie had (en ik dus nog helemaal niet… ).

Vanavond neemt James afscheid, zie foto’s/film. En dus heb ik besloten de borrel niet te skippen, JJ komt ook en daarna kijken we even wat iedereen doet en wat wij doen (mogelijk wordt er daarna gestapt en mogelijk gaan we mee ;)). Morgen sightseeing en uiteten en zondagochtend gaan JJ’s ouders alweer naar huis. Dit weekend is het Bank Holiday weekend, dus ik ben maandag ook vrij. Heb het idee dat JJ en ik die tijd wel weten te besteden ;)

Tot slot is mijn scriptie ook weer lekker op de rails. Gister heb ik een programmaatje (Macro in VBA) geschreven, omdat mijn Excel bestand enorm werd (30 MB), nu heb ik even iets geschreven waardoor hij nog maar 1,2 MB is, dus kan ik hem weer gewoon mailen. Mocht je zoiets nodig hebben, dan weet je me te vinden ;)

Groeten uit een zonovergoten Dublin!

  • 04 Juni 2010 - 08:36

    Frank:

    Hierbij bestel ik twee Macro's in VBA in de kleuren paars en groen.

  • 04 Juni 2010 - 11:17

    Piet En Tiny:

    Wat gezellig steeds visite en dat JJ er is helemaal goed. Je had leuke filmpjes opgestuurd Luke vond het heel leuk met het vliegtuig zei hij gisteren. Wij gaan volgende week vrijdag op vakantie en daar zien we naar uit. Succes verder met je scriptie.

  • 04 Juni 2010 - 12:28

    Manon:

    Klinkt goed!!

  • 04 Juni 2010 - 23:40

    Eline:

    Heb het verslag helemaal gelezen hoor :p. Geniet er nog maar even van meid want voordat je het weet is het 10 juli..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 55774

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: