Pub in, pub uit, etc... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Pub in, pub uit, etc... - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Pub in, pub uit, etc...

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

03 Mei 2010 | Ierland, Dublin

Mijn weekend begon (zoals het hoort) vrijdag om 5 uur in de pub aan de overkant van mijn werk. Zoals iedere vrijdag komen daar wat collega’s samen om het weekend in te luiden. Het was nu (mede door het einde van de examens) een stuk drukker dan vorige week en met man of 15 begon mijn weekend goed :).

De hapjes die de ze daar serveren voldoen niet als avondeten dus rond half 9 besloten we een supermarkt op te zoeken. Uiteindelijk waren we daar om kwart voor 10, met een man of 8. Daar haalden we wat pizza’s, bier, wijn en chips om de avond door te komen en vertrokken vervolgens naar mijn huisje. Daar een gezellige avond gehad, de smerigste pizza ooit gegeten (met een dubbele bodem en tussen de twee lagen zat een extra laag tomatensaus en voor een ieder die dat nog niet wist, dat vind ik dus absoluut niet lekker!) en mensen weer wat beter leren kennen. Iedereen was zwaar onder de indruk van mijn appartement, de Nederlandse muziek viel in de smaak en de bier en wijn deed de rest ;) Om een uur of half 2 was iedereen vertrokken. Een aantal gingen nog even de stad in, maar ik besloot niet mee te gaan, ik was immers al thuis en had niet meer zoveel zin om weer helemaal die kant op te gaan…

Zaterdagochtend begon ik met volle moed vol met plannen. De avond ervoor hadden verschillende mensen aan mij gevraagd of ik plannen had voor het lange weekend, maar omdat ik verwachte in Nederland te zijn of in ieder geval snel die kant op te gaan had ik helemaal niets gepland. Een collega (Alex)had geopperd om hem en nog een paar collega’s te vergezellen naar een Hurling wedstrijd (halve finale van de europa league). Hurling is een typische Ierse sport en is een soort hockey door de lucht (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hurling). Ik had min of meer nee gezegd, omdat ik niet echt wat wilde plannen met het oog op mijn nichtje. Verder had een andere collega (Kevin) zijn telefoonnummer gegeven, zodat we konden kijken om zaterdag misschien wat samen te doen.

En toen terug naar zaterdagochtend… Ik had geen zin om een lang weekend thuis te blijven, dus ik stuurde een sms naar Kevin om voor die avond te kijken en tevens het nummer te vragen van Alex voor de Hurling wedstrijd. Uiteindelijk liet Alex mij weten dat de wedstrijd ver buiten de stad was, dus dat de wedstrijd kijken geen optie meer was, maar hij stelde voor om in een pub af te spreken om een rugby wedstrijd te kijken. Verder besloten we uiteindelijk die avond een film te kijken (die ik had gedownload, Keith, niet echt een aanrader als je tevens een gesprek aan het voeren bent) en daarna de stad in te gaan. Dus na de film vertrokken we samen richting een echte “local pub”. Met de Nederlanders was ik in het gebied “Temple Bar” het echte toeristengebied van Dublin. Nu waren we in een pub met een veel ouder publiek. In de pub was een ruimte met bankjes aan de buitenkant, tafeltje de voor en krukjes aan de binnenkant. Maar de krukjes, bankjes en tafels waren ongeveer half zo laag als een normale stoel, zag er dus heel schattig uit. Verder zat er een groep van ongeveer 12 man in een kring, met verschillende muziekinstrumenten (gitaren, banjo, dwarsfluit en blokfluit). Deze groep was niet echt een band, maar meer mensen die elkaar ontmoeten in de kroeg en samen muziek gaan maken. Echt heel leuk om te zien! Ze zongen Ierse en Engelse liedjes en danste er ook Iers (soort Klompendans) bij. Daar zaten wij aan een tafeltje mooi Guinness te drinken en te praten en we hadden elkaar genoeg te vertellen om een avond vol te maken. Prima vermaakt dus! Ergens aan het eind van de avond vroeg een Ier om stilte en stak een heel verhaal af over de onafhankelijkheid van Ierland en oorlogen in de hele wereld, van ongeveer 10 minuten. Niet iets wat je zou verwachten in een pub…

Zondag vierde mijn oma haar verjaardag, maar dat moest ik dus missen. Als verrassing (van mijn oom) heb ik haar wel even gefeliciteerd via Skype, toch wel heel grappig om met je oma van 96 te Skypen :). Daar ook even Joris-Jan, mn ouders, Luke en groot deel van de familie gezien. Vlak ervoor had ik met Frank en Tess geskyped dus was wel een beetje verdrietig toen ik vervolgens richting de stad liep. Toch wel heel gek om iedereen daar te zien en er niet bij te zijn, vooral omdat Joris-Jan er wel was… In de stad heb ik me weer prima vermaakt. Eerst een rugby wedstrijd gezien (nu snap ik de regels eindelijk min of meer!), toen Manchester United, daarna alsnog Hurling en toen was het tijd voor de Mc Donalds. Daar een hele discussie over wereld handel. Wat Fair Trade is en hoe een ideale wereld er uit zou zien en wie verantwoordelijk zou moeten zijn voor eerlijke handel. Kortom: een hoop geouwehoer. Na het eten gingen we terug naar de pub, want ik had gevraagd aan de manager of ’s avonds het Nederlandse voetbal op mocht en dat mocht. We moesten wel nog twee uur wachten, dus in de tussentijd was er Snooker op TV. Op internet had ik gezien dat op ESPN de hoogtepunten van Twente en Ajax uitgezonden werden, helaas bleek ik voor de verkeerde regio gekeken te hebben, want er was geen voetbal… Opzijn telefoon zocht Kevin voor mij op dat Twente gelukkig wel kampioen was geworden en Feyenoord alsnog vierde met een mooi aantal doelpunten :) We waren het allemaal beetje zat hangen in de kroeg, dus besloten naar huis te gaan. Buiten hadden we echter toch nog wel zien om ergens naar binnen te gaan en de andere twee die over waren (Kevin en Alex) wilde wel Snooker afkijken(???) dus gingen we naar dezelfde tent als ik de eerste keer met de Nederlanders was geweest. Live muziek (zanger met gitaar) en bekende nummers. Daar nog 2 uurtjes gezeten en toen echt naar huis…

Maandag was het dus een vrije dag (Mei dag) dus lekker lang in bed gebleven en eindelijk was ik mijn ritme van vroeg op staan kwijt en kon ik lang uitslapen (de andere ochtenden was ik gewoon om 8 uur wakker…). Vervolgens had ik eindelijk zin om schoon te maken wat hard nodig was en toen kon ik eindelijk (zonder schuldgevoel dat ik nog niet had schoongemaakt) luieren!

Heel gek deze weekenden, dat je helemaal niets moet (behalve als je mij bent en toch echt wilt schoonmaken). Ik heb dit gevoel altijd alleen in de zomervakantie. Bovendien ben ik in het buitenland, waardoor je ook niet de gebruikelijke verjaardagen en familiebezoekjes hebt. Dus de weekenden zijn echt leeg. Uiteraard mis ik het enorm om niet even naar mn ouders te gaan, maar geeft wel echt rust om zo niets te moeten :)

Morgen denk ik weer aan het werk! Want dat nichtje van mij is lekker eigenwijs en laat nog niets van zich horen :)

  • 03 Mei 2010 - 15:31

    Piet En Tiny:

    Hoi marieke, het was leuk je even te zien op het witte doek. Leuk dat J.J. er ook was. Het nichtje laat inderdaad nog even voor gezien wat wil je ook als je lekker warm zit in dit kouwe kikkerlandje. Morgen gaan we een dagje met Luke op stap naar de goudvis. Nu hoe je goed. doei

  • 03 Mei 2010 - 15:31

    Piet En Tiny:

    Hoi marieke, het was leuk je even te zien op het witte doek. Leuk dat J.J. er ook was. Het nichtje laat inderdaad nog even voor gezien wat wil je ook als je lekker warm zit in dit kouwe kikkerlandje. Morgen gaan we een dagje met Luke op stap naar de goudvis. Nu hoe je goed. doei

  • 03 Mei 2010 - 15:32

    Piet En Tiny:

    Hoi marieke, het was leuk je even te zien op het witte doek. Leuk dat J.J. er ook was. Het nichtje laat inderdaad nog even voor gezien wat wil je ook als je lekker warm zit in dit kouwe kikkerlandje. Morgen gaan we een dagje met Luke op stap naar de goudvis. Nu hoe je goed. doei

  • 03 Mei 2010 - 15:32

    Piet En Tiny:

    Hoi marieke, het was leuk je even te zien op het witte doek. Leuk dat J.J. er ook was. Het nichtje laat inderdaad nog even voor gezien wat wil je ook als je lekker warm zit in dit kouwe kikkerlandje. Morgen gaan we een dagje met Luke op stap naar de goudvis. Nu hoe je goed. doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 55741

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: