Belfast here I come? - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Belfast here I come? - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Belfast here I come?

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

27 April 2010 | Ierland, Dublin

Ik heb lekker een rustig weekend gehad: Veel te lang in bed gelegen, in boek begonnen en direct ook weer uitgelezen en meer van die relaxte activiten!

Maar eerst had ik op vrijdag borrel met paar collega’s, was leuk om ze eens wat langer te spreken dan een lunch pauze. Weer uitgebreid gehad over uitgaan en dan vooral kleding. De Ieren waren vonden het maar vreemd dat vrouwen heelhuids thuis kwamen op de fiets na het stappen (fietsen überhaupt, maar je moet je voorstellen dat hier alle vrouwen een rok aan hebben tijdens het uitgaan) en ze vonden de Nederlanders maar conservatief met de onopvallende kleding in het weekend. Ik vond de Ieren daarentegen conservatief met de kleding doordeweeks: kortom weer genoeg cultuurverschillen. Het is heel leuk dat zij veel vragen en ik soms een vraagje stel (je kent me… of niet…) dus zijn steeds weer opvallende gesprekken…

Deze pauze lunch gehad met vier andere meiden was ook wel weer erg gezellig en eens een pauze niet over voetbal gehad (helemaal niet erg na zondag…). Daar viel me op dat ze hier film zeggen in plaats van movie, dus even gegoogled en dat bleek weer een van de verschillen tussen Brits en Amerikaans Engels. Meteen wat meer verschillen gevonden die ik wel grappig vond:
First Floor/ Second Floor = Eerste verdieping
Tea Break/ Coffee Break = Koffiepauze
French dressing/ Italian dressing = Vinaigrette
Public school/ Private school = Particuliere school

Mijn koffer is half gepakt, alleen de laatste dingen moet er nog in en dan kan ik naar Nederland, voorlopig is er nog geen nieuws dus hartstikke spannend!

Als ik de tickets nu bekijk zijn de prijzen om te huilen (enkeltje 200 euro), goedkopere alternatieven zijn:
- Overstap in Oslo of Kopenhagen (bespaart circa 100 euro, maar kost 7 uur meer)
- Vliegen naar Brussel (bespaart circa 75 euro, die ik grotendeels kwijt ben aan de trein vervolgens en Brussel is ver als je naar Haarlem wil!)
- Vliegen vanaf Belfast (2,5 uur met de trein, treinstation is 10 min lopen van mijn huis, bespaart circa 100 euro, retour kost 50 euro met de trein, dus enkeltje zal niet meer dan 30 zijn vermoed ik)

Laatste optie is denk ik de enige reële optie, maar zodra ik meer weet neem ik mn besluit!

  • 27 April 2010 - 17:48

    Bas B:

    Hey Marieke,

    Nog een verschil tussen Amerikaans en Brits Engels: gear head / petrol head. Allebei op mij van toepassing natuurlijk ;)

    Hopelijk tot vrijdag!

    Groeten,
    Bas

  • 27 April 2010 - 20:44

    Piet En Tiny:

    Hoi marieke, best spannend af te wachten wanneer het gaat gebeuren. Lekker dat je kunt wennen en zo al lekker met dingen bezig bent. Volhouden zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 55754

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: