Weekend ouders en Luke - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Weekend ouders en Luke - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Weekend ouders en Luke

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

30 Mei 2010 | Ierland, Dublin

En weer een weekend voorbij gevlogen! Dit weekend waren mijn ouders en Luke dus op bezoek, erg gezellig uiteraard. Donderdagavond heb ik eerst even gerugbyed, maar er deden veel te veel meisjes mee, dus het ging voor geen meter. Om de 2 meter werd er weer iemand getaged en dus zat er geen tempo in en verveelde ik me dood :) Tijdens de pauze bleken mijn ouders er al bijna te zijn dus besloot ik ermee te stoppen en naar mijn huis te gaan om daar mijn ouders te zien. Daar gegeten en vertelde ze dat het super was gegaan met het vliegtuig. Luke zat te tikken op de armleuning en riep harder harder! Toen ze eenmaal van de grond waren riep hij Yeah! Ik durf het, met zijn handen in de lucht. Mijn ouders hadden alles gefilmd, echt super om te zien! Uiteindelijk had hij meer interesse in de wolken dan het mooie uitzicht, maar dat deed er allemaal niet toe :)

Vrijdag hebben mijn ouders Dublin verkend met de Hop-on-hop-off, Luke vond het vooral mooi om de rondleiding in het Spaans of elke andere willekeurige taal te volgen. ’s Avonds was ik eerder uit mijn werk zodat ik nog even thuis aan de slag ging, maar helaas lukte dat niet omdat de inhouse functies niet in mijn Macro van Excel zaten… ’s Avonds weer lekker gegeten en daarna een rondje gelopen. Die dag speelde Ierland en Algerije een oefenwedstrijd (voetbal) dus bij ons in de buurt waren hele stoeten supporters op weg naar het stadion. Via het Herbert Park hebben we daar even een kijkje genomen. Mooi om te zien hoe gemoedelijk het allemaal ging. Zaterdag hebben we rustig aan gedaan, om half 3 kwamen we aan bij Dublin Castle voor een rondleiding. Om 14.00 was het open gegaan, maar helaas was de eerste rondleiding pas weer om 16.00. Toen bleek ook de info in het boekje niet te kloppen en het kasteel ook al om 10.30 open geweest te zijn, helaas! Via Christ Church en Temple Bar zijn we toen naar Henry street (autovrije shop straat) en O’Connolstreet te gaan. Daar even de Penneys in (op advies van Manon), achteraf was ik hier al eens geweest, inderdaad spotgoedkope kleding, maar één en al chaos. Even snel een soort jurk/shirtje gekocht en toen gauw weer richting huis. Niet helemaal de directe weg, maar via Grafton street (eveneens shop straat) en St. Stephens Green. Al met al hebben we heel wat meters afgelegd en we waren dan ook blij toen we thuis waren.

Vanmorgen konden we ook rustig aan doen, om 12.00 stapten mijn ouders op de bus. Even mijn was opgehangen, boek uitgelezen en beetje opgeruimd en toen geprobeerd foto’s op internet te plaatsen. Dat gaat enorm traag dus nu nog steeds mee bezig. Ondertussen ook bezig met mijn scriptie om de tijd van afgelopen vrijdag in te halen en sowieso wil ik gewoon zo snel mogelijk klaar zijn dus is het niet zo erg om er nog in “eigen tijd” mee bezig te zijn. Overigens heb ik aangegeven bij Towers Watson dat ik 9 juli wil terug vliegen dus het aftellen is nu min of meer begonnen. Er komen nog een paar leuke weken aan, allereerst komt Joris-Jan morgen (eindelijk!) zijn ouders woensdag, maar ook het WK voor de deur, de rugby wedstrijden die donderdag beginnen, het paardenrennen die nog op het programma staat en qua weer bevalt juni meestal ook wel. Tot slot komen Eline, Jeroen en Esther het laatste weekend dat ik in Dublin ben (daar heb ik mijn vertrek ook op afgestemd ;)) dus dat is nog een mooie afsluiter!

P.S. 1 Ondanks slechte voorspellingen, was het weer wederom prima (alleen zaterdagochtend een beetje regen..)
P.S. 2 Langzaam aan verschijnen alle foto's van mijn camera dus online, ik zou zeggen hou http://martje35.mijnalbums.nl/ in de gaten :)

  • 30 Mei 2010 - 16:02

    JJ:

    Je tas komt ook van de Penneys vandaan en mijn slaap shirt... Tot morgen!

  • 30 Mei 2010 - 17:55

    Manon:

    Haha, dat had je zeker een slechte dag in de Penneys :)! Ik vond het wel meevallen qua chaos: Het is vooral groot... Wel goedkoop in ieder geval ;)!

    Veel plezier de komende dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 55737

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: