Kerraookie - ofzoiets - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Kerraookie - ofzoiets - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Kerraookie - ofzoiets

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

27 Mei 2010 | Ierland, Dublin

Als je iemand tegenkomt, vragen ze altijd How are you doing (ook als je in het vliegtuig stapt), blijkbaar is “goed” hier niet het juiste antwoord. Ik heb even om me heen geluisterd en geïnformeerd maar hier is het normaal om “Grand” te zeggen (wat zo ongeveer goed betekent), maar gebruikelijker is “not too bad”, wat voor mij eerder klinkt alsof er net iets ergs is gebeurd en men er wel weer bovenop komt (wat ik in het begin dus ook dacht…). Als het echt heel goed gaat geven ze als antwoord “Yeah” en als het slecht gaat zeggen ze “fantastic” (ja sarcasme alom hier). Afgelopen zondagavond met de Nederlanders (en Manon) hier gegeten en toen kwamen we ook al tot de conclusie dat ze altijd op maandag vragen, hoe was je weekend? Als je dan je hele weekend uit de doeken hebt gedaan en vraagt hoe die van hen was je over het algemeen alleen “Grant” te horen krijgt, kortom ze zijn eigenlijk helemaal niet benieuwd wat je gedaan hebt ;)

Zondagavond dus mooi op het terras (eigenlijk balkon) in het avondzonnetje gegeten en daarna nog even naar de pub met goede livemuziek. Alex kwam ook nog even langs, wel leuk om ook nog even een Ier (al is het eigenlijk een Brit..) aan Manon voor te kunnen stellen.

Maandag begon het werken weer na een leuk weekend, maar eigenlijk gaat het wel lekker deze week! Gisteravond hadden we eten en karaoke (uit te spreken als Kerraookie – op zijn Japans). Eerst even een biertje in de pub aan de overkant van de straat en dan uiteraard veel te laat (want dat is hier gebruikelijk…) die kant op. We hadden Aziatisch buffet, niets voor mij natuurlijk maar ach wel prima gegeten en toen kon het feest beginnen! Wat een drama… We zaten gezellig in een kamertje van vier bij tien met de stoelen netjes in een kring en zoals het een echte karaoke betaamd wilde niemand zingen. De clips waren wel weer hilarisch, in Nederland zijn ze altijd al fantastisch maar ook de Chinese clips sloegen weer helemaal nergens op… Uiteindelijk wel paar leuke liedjes “meegezongen” (wel vaak zonder microfoon), dus wel prima avond gehad. Overigens was weer vooral het jongere gedeelte aanwezig (wat verwacht je ook met karaoke…) en drinken voor eigen rekening, dus heel ander soort personeelsfeestje dan ik in Nederland gewend ben :) Wel weer grappig om die Ieren te zien losgaan, vrouwen van “oudere leeftijd” die zich sexy door de kamer bewogen, maar ook sommige jongere meiden hadden genoeg gedronken om in het midden van de kring te gaan staan. Ik niet hoor ik hou daar allemaal niet zo van ;) (ah! Behalve bij de mecarena, ik bleek ongeveer de enige te zijn die de dans nog kende dus daar moest ik voordansen, maar dat doe ik graag!). Wel paar mooie foto’s gemaakt, dus die komen binnenkort wel online kunnen jullie eindelijk een gezicht zien bij mijn namen…

Uiteindelijk stonden Alex en later ook Thomas erop dat ik niet alleen naar huis ging, dus ben ik uiteindelijk netjes tot de fietshalte gebracht (wat dus bijna thuis is…), toch wel fijn want had totaal de weg niet geweten in dat gedeelte van de stad…

Vandaag was er een presentatie over UK pensioen plannen, welke ik heb bijgewoond want dat vind ik altijd wel interessant. Daar viel ook een meisje steeds in slaap, omdat een aantal gister ook nog lang gebleven waren, blij dat ik op tijd naar huis was! Herinneringen aan New York kwamen weer bovendrijven ;)

Vanavond komen mijn ouders en Luke! Weet nog niet of ik ze op ga pikken van het vliegveld, want dan mis ik Rugby. Waarschijnlijk zal het weer de doorslag geven en voorlopig is het nog droog, dus...

  • 27 Mei 2010 - 14:07

    Piet En Tiny:

    Wel raar he dat je tweede pinksterdag gewoon moet werken, dat zijn wij niet gewend. Wij hebben ons dinsdag heel goed met Luke vermaakt, en bij jou zal dat zeker ook wel zo zijn. Wij wensen je samen met je ouders enLuke een heel fijn weekend toe.

  • 27 Mei 2010 - 18:24

    Manon:

    - Hey, how are you doing?

    - Why do YOU care?

    ;)

  • 27 Mei 2010 - 18:49

    Ann:

    Veel plezier met je ouders en Luke! Durfde hij uiteindelijk toch wel met het vliegtuig te komen?

    Groetjes,
    Ann

  • 28 Mei 2010 - 07:39

    Marieke:

    Even een korte reactie: Het is helemaal top gegaan met Luke in het vliegtuig. Hij riep zelfs Jippie! Ik durf het! Hij was wel zenuwachtig, maar weinig geluidjes en het uitzicht op de grond vond hij niet zo interessant, maar de wolken daarentegen des te meer! Mijn ouders hebben het gefilmd, echt heel grappig om te zien.

  • 28 Mei 2010 - 21:17

    Ann:

    Leuk! Veel plezier samen in Dublin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 55769

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: