Aswolkje hier, alswolkje daar! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Aswolkje hier, alswolkje daar! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Aswolkje hier, alswolkje daar!

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

19 Mei 2010 | Ierland, Dublin

Toen ik naar Nederland kwam, werd ik al een dagje opgehouden door het as, maar nu hebben ook mijn gasten hinder ondervonden van de vulkaan in IJsland. Het leek lange tijd dat William en Marloes gewoon naar huis konden, maar een half uur voor vertrek werd Marloes’ vlucht naar Amsterdam alsnog gecancelled. Inmiddels zaten de vluchten later op die dag en dinsdag ook vol, dus kon ze vanmorgen pas vertrekken. Uiteindelijk heeft ze zich nog prima vermaakt en ik vond het uiteraard ook wel gezellig, maar het was uiteraard wel even vervelend. Ook fijne berichtgeving dat het nog wel maanden of jaren kan duren voordat de vulkaan weer rustig is...

Dit weekend waren William en Marloes dus op visite. Vrijdagmiddag vergezelde ze me naar de borrel met mijn collega’s en rond 9 uur gingen we met een groepje (nog vijf collega’s en wij drie) naar mijn huis, daar pizza besteld en weer gezellig rondgehangen.

Zaterdag gingen William en Marloes hun eigen weg met behulp van de Hop-on-Hop-off bus hebben ze de stad verkend. Ik heb mijn dag besteed aan schoonmaken en vooral relaxen… ’s Avonds hadden we afgesproken met Kim en Eline die ook een gast hadden en zo waren we met 6 Nederlanders. Eerst rugby gekeken in de kroeg en toen naar de pub met de Ierse jongens die zingen. Was een beetje matig en de disco eronder was slechter dan slechter (we kwamen tot de conclusie dat je toch nog een beetje meer gedronken moest hebben om daar echt te kunnen genieten). Uiteindelijk waren we dan ook niet zo laat thuis.

Zondag gingen we de binnenlanden verkennen, met de trein gingen we naar Howth, een kustplaatsje. Daar hebben we langs het water gelopen en zag je ook een ander (heuvelachtig) deel van Ierland, erg mooie plaatjes en het weer zat ook mee!

Helaas ben ik wel een beetje ziek aan het worden, niezen, hoofdpijn en verkouden is niet zo erg fijn achter de computer, dus vandaag ben ik extra vroeg begonnen en heb ik geluncht achter mijn bureau zodat ik op tijd naar huis kan. Sowieso wel fijn om op tijd thuis te zijn, want morgen komen Atie en Martien en het is een beetje puinzooi in huis (voor mijn begrippen een puinzooi, Joris-Jan zou het waarschijnlijk niet eens zien ;)) en ik moet nog een aantal wassen draaien…

Zaterdag komt Manon en in principe staat op de planning om een bezoek te brengen aan Glendalough met z’n vieren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Glendalough en http://www.google.nl/images?hl=nl&q=Glendalough&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi beloven veel goeds!).

Dat waren mijn nieuwtjes wel weer!

Groetjes uit het overwegend zonnige Dublin!

  • 19 Mei 2010 - 14:40

    Piet En Tiny:

    Zo zie je maar je kunt zelf overlast hebben van de aswolk en dat is zeker heel vervelend maar nu had je weer langer logees, ook heel gezellig. Wij wensen je een heel fijn weekend toe met Atie en Martien.

  • 19 Mei 2010 - 18:48

    Martien En Atie:

    Zo, de tassen zijn gepakt, nog een dagje werken en daarna meteen door naar Schiphol! We hebben er zin in. Tot morgenavond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 55750

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: