Terug in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Terug in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Terug in Ierland

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

14 Mei 2010 | Ierland, Dublin

Na een drukke, maar o-zo-leuke week ben ik weer terug in Dublin. Zondag- en maandagnacht had Luke bij ons geslapen. Een bezoekje aan Nemo (terug met de watertaxi) viel goed in de smaak! ’s Avonds zouden we gaan bowlen (samen met Thijs en Marije die kinderbanden wel als voordeel zagen), maar aangekomen bij Knijn bleken alle banen verhuurd. Dinsdag zijn Luke en ik naar de speeltuin geweest en verder bestond het bezoekje vooral uit liggen en schommelen in de hangmat (aangezien het balkon te klein is staat de vier meter lange hangmat nu in de woonkamer..) en X-Boxen. Maandagavond bleven Marije en Thijs om te genieten van het uitzicht van het plafond en uiteraard voor een spelletje Ganzenbord! Dinsdagavond kwamen Eline en Jeroen langs voor een potje Rummikub en Perudo (Jeroen bleek een natuurtalentje..). Woensdag stond weer in het teken van Fenna. De kraamhulp was dinsdag voor het laatst en dus kwam de vraag of ik zin had om een dagje langs te komen (maar, natuurlijk!). Tessa had me helemaal niet nodig want die was er weer min of meer (soms dacht ik zelf dat zij het was die de trap af kwam gerend, maar dat bleken de katten te zijn..), maar dat maakte het niet minder leuk om de hele dag in huis te zijn :) Tweemaal Fenna de fles gegeven, wat een wondertje is het toch… Na het eten naar huis om laatste avond bij Joris-Jan te zijn… Daar hebben we de film Operation Valkyrie (zeker een aanrader!) gezien.

Donderdag ging ik “even” lunchen met Manon, gelukkig komt ze volgend weekend langs want we waren nog lang niet uitgepraat ;) ’s Avonds bracht Joris-Jan me naar Schiphol. Laten we zeggen dat ik een hekel heb aan afscheid nemen, maar… Over 2,5 week komt hij deze kant op en blijft een tijdje. Bovendien kijk ik erg uit naar al het bezoek!

Vanavond komen William en Marloes, volgende week donderdag mijn oom en tante, volgende week zaterdag Manon, het weekend erna mijn ouders en Luke en dan op maandag is Joris-Jan er alweer en komen die woensdag ook zijn ouders. Kortom: De aankomende weken ben ik maximaal 3 dagen alleen iedere keer, dus druk maar gezellig!

Tot slot nog wat nieuwtjes uit Dublin: Iedere donderdag spelen ze hier Tag rugby (sinds gister..). Dan heb je een lintje om en zodra je de bal hebt en je lintje wordt gepakt “verlies” je de bal. Ben ook uitgenodigd, ben benieuwd of ik er iets van kan ;) 26 mei staat er een karaoke avond op de planning en 17 juni een paardenrace avond. Joris-Jan is er dan ook welkom. Morgen uitgenodigd voor een bezoek aan een galarie en aansluitend een diner, dus dat ga ik even overleggen met William en Marloes. Kortom weer genoeg te doen! :)

Hier is het gebruikelijk om koek of snoep (voornamelijk marsen etc) mee te nemen als je op vakantie bent geweest. Dus ik had (typisch Hollands) mini stroopwafels en drop neer gezet. Het eerste valt erg in de smaak, het tweede niet. Echt heel grappig om te zien! Dat waren mijn nieuwtjes wel weer zo min of meer…

  • 17 Mei 2010 - 19:43

    Marije:

    Leuk om je weer even gezien te hebben vorige week! Veel plezier de komende weken met al het bezoek dat jouw kant op komt.

    x Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 55768

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: