Stappen, je kijkt je ogen uit! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Stappen, je kijkt je ogen uit! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Stappen, je kijkt je ogen uit!

Door: Marieke Klein

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

18 April 2010 | Ierland, Dublin

Sorry mensen, alweer derde post dit weekend, maar vind het schrijven nou eenmaal heerlijk en vind het ook leuk voor mezelf om dingen vast te leggen, straks vergeet ik het weer :) Enuhh.. Doordeweeks gebeurt er meestal niet zoveel, dus komende paar dagen zal het wel weer rustig zijn ;)

Eindelijk heb ik het stappen in Dublin ontdekt! Gisteravond berichtje gestuurd naar een meisje dat ook stage loopt in Dublin (Kim) en hier als sinds januari zit of ze misschien zin had om mij een keer mee te nemen. Uurtje later kreeg ik een SMS van haar dat “ze” die avond uitgingen, dus of ik zin had om mee te gaan…

En dat heb ik gedaan :) Daar aangekomen bleek ze met “ze”, haar en nog een Nederlands meisje (Eline) te bedoelen, beide lopen ze stage bij het zelfde bedrijf, zijn huisgenootjes, maar kende elkaar nog niet vooraf. We zaten in een kroeg met live muziek en direct ook Bulmers (ander Iers bier blijkbaar) uitgeprobeerd, man wat is dat zoet! Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat het naar appelsap smaakte en na 3 halve liters ben ik daar maar mee gestopt en overgegaan op Heineken, heerlijk! ;)

Naast de twee Nederlanders kwamen er even later ook twee Ierse collega’s van hun, ook hartstikke gezellig dus prima vermaakt :) “De band” bestaande uit twee verlegen, maar hele goede zangers met gitaren speelden een strikte deelverzameling (sorry voor de econometrische “grappige” termen die ik er soms tussendoor gooi, die soort van wiskundegrapjes horen nou eenmaal bij mijn soort) van mijn MP3 en een paar extra Ierse nummers. Dat betekent genre Coldplay, Oasis, Deep Blue Something, etc, dus prima vermaakt!

Naast bier drinken en proberen enigszins kennis te maken boven de muziek uit, heb ik me vooral vermaakt met kijken naar andere mensen. Jeetje… ik weet dat ik niet modieus ben en in ieder geval sowieso niet de mode volg, maar ik geloof dat jullie maar blijven moeten zijn dat ik de Ierse mode niet over ben gaan nemen… Naaldhakken, hoogte 20 cm en rokjes en decoloté die net wel/net niet alles bedekken is echt geen uitzondering, zeg maar gerust dat 80% van de Ieren er zo bij loopt in het weekend. Hele schok na een week lang saaie kleding in het bedrijfsleven, waarbij een broek tot ver boven je navel weer hip blijkt te zijn… Overigens waren er naast meisje met “uitdagende” kleding, ook meisjes in tijgerprintige leggings, pyjama’s (kon er voor door in ieder geval) en vooral heel veel glitters en knipperende lampjes.

Kortom: Vrienden die langskomen… Ik heb zo zin om jullie dit te laten zien! ;)

Kim vertelde verder dat ze al paar rugby wedstrijden hadden gezien en er nog 3 komen en of ik misschien zit had om mee te gaan. Toevallig had ik het daar deze week ook paar keer over met collega’s dat ik echt heel graag een rugby of Gaelic football (combinatie van alle (grote) balsporten die ik ken zo ongeveer; http://nl.wikipedia.org/wiki/Gaelic_football) wilde zien, dus dat lijkt me hartstikke leuk! Tot slot heb ik voorgesteld om een keer voor ze te koken, omdat ik zo’n keukenprinses ben ;) Jaja, (oud)huisgenootjes kijken jullie van op hè? ;)

Kortom: Hele leuke avond gehad, maar geen leuke ochtend, damn wat ben ik brak ;)

  • 18 April 2010 - 13:51

    Margriet:

    Bij nacht de man bij dag de man!!!
    gr Margriet

  • 18 April 2010 - 15:33

    Manon:

    Whaha! Slabonen uit pot en een lekkere slavink ;)!
    Dat moet goed komen met dat etentje, haha!

  • 18 April 2010 - 20:36

    Koos:

    mooi meisie dat je zo kan genieten.

  • 21 April 2010 - 12:11

    Marije Alblas:

    Hey! Ik ben eindelijk weer helemaal bijgelezen... Het was even wat werk, maar het is ook wel erg leuk dat je zo uitgebreid vertelt over je leventje daar.
    Mooi dat je wat mensen hebt gevonden daar om leuke dingen mee te doen. Zo'n Gaelic football wedstrijd lijkt me ook echt fantastisch!
    Hopelijk gaat het lukken om een keertje bij je langs te komen, lijkt me erg gezellig!

    xx Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Stage in Dublin

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2010

Lange update

21 Juni 2010

Foto's Fenna en foto's en video Gaelic

20 Juni 2010

Aftellen is begonnen…

15 Juni 2010

Gaelic Football

11 Juni 2010

WK is begonnen!
Joris-Jan

Hoi allen, Op deze website zullen wij onze reisverslagen bijhouden! Groetjes!

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 55766

Voorgaande reizen:

11 September 2019 - 03 Oktober 2019

Amerikareis

18 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Sri Lanka & Maladiven

03 Juli 2014 - 26 Juli 2014

Panama

26 Juli 2013 - 20 Augustus 2013

Thailand

08 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Japan

25 Maart 2010 - 09 Juli 2010

Stage in Dublin

Landen bezocht: