Hoera! - Reisverslag uit Diamond Lake, Verenigde Staten van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu Hoera! - Reisverslag uit Diamond Lake, Verenigde Staten van Joris-Jan Marieke - WaarBenJij.nu

Hoera!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Joris-Jan

19 September 2019 | Verenigde Staten, Diamond Lake

Een snelle niet nagelezen update..

De nacht in Corning sliep Famke uitstekend! Ze was af en aan al eerder wakker, maar buiten wat gebrabbel liet ze zich niet horen. Uiteindelijk haalde JJ haar om 9 uur(!) uit bed. Dat had ons even de gelegenheid gegeven om uit te slapen en wat dingen te regelen. De volgende lange route stond op de planning. Marieke reed lekker door, waardoor we ondanks het late vertrek redelijk op tijd de camping waren. Onderweg lekker geluncht op een mooi uitzichtpunt, na onze stop begon het te regenen en dat stopte eigenlijk niet meer.. op de camping aangekomen was er geen receptie en begrepen we niet hoe we bij onze plek in de middle of nowhere moesten komen (en geen telefoon bereik, internet, iemand op de camping..). Een plek met hetzelfde nummer was vrij dus we besloten daar te gaan slapen en morgen verder te kijken. De volgende dag ontdekte we dat we op de goede plek stonden en de plek in de middle of nowhere een foutje op de kaart bleek... opzich zien we vanaf onze plek nog steeds geen andere gasten, maar alleen heel veel lege plekken en een toiletgebouw dat wij alleen gebruiken. Het is een mooie ruime bos camping aan een meer in een natuurpark dus weer een fantastische plek om te staan. We hebben er alleen niet super veel van meegekregen, omdat het bijna de hele tijd regende.. ‘s avonds liggen we er allemaal op tijd in en dat bleek maar goed ook, want om 5 uur meldde Famke zich. Uiteindelijk tussen ons in verder geslapen, maar daar ging wat tijd overheen.. ik kan nog steeds niet begrijpen waarom mensen het fijn vinden als hun kinderen bij hun slapen. Toegegeven het is erg gezellig, maar aan slapen kom je niet echt toe. Vooral omdat Famke je graag ‘voelt’ uiteindelijk viel ze dwarsover in slaap: hoofd tegen Mariekes buik en voeten bij Joris-Jan. De houdingen ervoor: dwarsover Marieke, op Mariekes hoofd of met haar billen tegen JJ’s hoofd bevielen niet goed genoeg... ook fijn: Famke vindt het heerlijk om haren in haar mond te steken, bij voorkeur Mariekes haren. In de draagzak of zoals nu in bed trekt ze ze uit en stopt ze ze in haar mond. Niet handig en pijnlijk! Maar ach het zal wel weer een fase zijn ;) ook leuk: als je slaap kindje slaap gaat zingen, zit ze rechtop in bed en gaat ze meeklappen (dat was niet de bedoeling!) of ons gebit wordt uitgebreid onder zocht, vooral de kaakspier is interessant, dat slaapt lekker!

Het plan was om Crater Lake te voet te ontdekken, alleen hadden we geen zin om entree te betalen en vervolgens door de regen weinig te kunnen zien. Daarom besloten we wat verjaardagsinkopen te doen, de dichtstbijzijnde winkel was 1,5u verderop dus dat was een dagtrip opzichzelf. Op de terugweg een lunchplekje in een park aan een meer uitgezocht en bij terugkomst nog even gewandeld over de camping in een spaarzame uurtje dat het droog was.

Famke is morgen jarig en we zijn ons er steeds weer van bewust dat ze steeds sneller gaat in haar ontwikkeling: woordjes of letters proberen na te zeggen (na herhaaldelijk aanwijzen op jjs t shirt), duidelijk aangeven wat ze wel en niet wil, ja zeggen (wat klinkt als da) als het eens is met wat we zeggen, alles zelf eten (incl zelf van een banaan afhappen) en als ze iets wil... dan is ze er moeilijk vanaf te brengen. Onze kleine doorzetter.

Vanochtend lag ze weer vanaf half 6 bij ons, want ze had het ijskoud in haar bedje. Na wat spelen en zoeken slaapt ze verder bij jj. Om kwart voor 8 is het tijd voor verjaardagsliedjes, het eerste cadeautje en kusjes en hoera’s! Nadat we opstaan vertrekken we zsm om te gaan ontbijten in de Mc Donalds zodat opa en oma mee kunnen kijken bij cadeau 2 en de taart met kaarsje! Al met al is ze echt jarig! Zometeen vervolgen we onze weg richting mount hood, weer in een park zonder voorzieningen, maar hopelijk mooie natuur!

• 19 September 2019 - 21:18

Atie:

Hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd met de verjaardag van Famke.